01.JPG02.JPG03.JPG04.JPG05.JPG06.JPG07.JPG08.JPG09.JPG10.JPG11.JPG12.JPG13.jpg14.jpg

Spacery po Karkonoszach

SPACERY PO KARKONOSZACH

24.09.2014 A.D. wybraliśmy się na wycieczkę z Henrykowa do Przesieki.
W ciągu trzech dni pobytu udało nam się m.in zdobyć Śnieżkę oraz zwiedzić zamek Chojnik. Podróż na ogarnięty chmurami szczyt Śnieżki nie obyła się oczywiście bez trudności.

Wszyscy jednak dotarliśmy do celu. W kaplicy na szczycie uczestniczyliśmy w Eucharystii, której przewodniczył ks. Jan Adamarczuk. Potem posililiśmy się przepyszną kwaśnicą i wróciliśmy do Przesieki. Tego samego dnia wieczorem odbyło się jeszcze ognisko.
Był to dobry czas wspólnej integracji przy pieczeniu kiełbasy, śpiewie i rozmowach na różne tematy.

Wśród atrakcji wyjazdu znalazł się także spacer do Borowic, gdzie znajduje się przepiękna kaplica św. Jana z Dukli. Tam usłyszeliśmy historię jego życia i dowiedzieliśmy się w jaki sposób ten czczony na wschodzie Polski święty zawędrował w Karkonosze. Opowieść ta dała nam do myślenia, szczególnie dlatego, że Jana z Dukli kanonizował św. Jan Paweł II.Kolejnego dnia część z nas, pod przewodnictwem naszego ojca duchownego Arkadiusza Kruka, wybrała się na zamek Chojnik. Średniowieczna twierdza nie była dla nas wielkim wyzwaniem. Spokojnie, acz nie bez trudu, przywędrowaliśmy przed bramy zamku i zajęliśmy go.

Widoczna z wieży zamku panorama okolic Jeleniej Góry wywarła na nas ogromne wrażenie.

Na zakończenie dnia spotkaliśmy się jeszcze przy kominku.

opracował: Paweł Gielgier

zdjęcia: Michał Miśkiewicz, ks. Arkadiusz Kruk

Mecz alumnów I roku z II rokiem

Mecz otwarcia!

21 września został rozegrany mecz otwarcia nowego roku seminaryjnego między alumnami I roku a alumnami II roku. Mimo niekorzystnej, deszczowej pogody spotkanie zostało rozegrane na wysokim poziomie. Przed ropoczęciem meczu,ksiądz wice-rektor wezwał obie drużyny do wspólnej modlitwy. Ważne jest, aby wszystko co robimy, było na chwałę Pana.Mecz1
W trakcie gry zawodnicy obu drużyn zaprezentowali dobrą technikę, ducha walki oraz wytrwałość w podnoszeniu się ze śliskiej murawy.

W obu drużynach zaistnieli też przedstawiciele przełożonych. I rok wspomagał wice-rektor ks. Jan Adamarczuk, który jest autorem jednej z bramek.
II rok wzmocnił ks. Arkadiusz Kruk dobrze radzący sobie na obronie i skutecznie zatrzymujący wszelkie akcje pierwszoroczniaków.

Gra trwała dwie połowy po 20 minut i zakończyła się wygraną II roku z wynikiem 5:3.

Okazało się, że kluczem do wygranej było nie tylko szczęście i pomoc sił natury, ale także zgranie drużyny.

Alumni pierwszego roku, życzą kolegom z roku drugiego podobnej wytrwałości w dążeniu za Chrystusem jaką wykazali się podczas meczu!
Czekamy na rewanż.

Szczęść Boże!

komentarz: Paweł Gielgier

zdjęcia: Krzysztof Majder

Copyright © 2012 Metropolitalne Wyższe Seminarium Duchowne – „Annus Propedeuticus” w Henrykowie | Joomla templates by a4joomla